سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمپلنت دیجیتال یا معمولی؛ کدام بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال که ایمپلنت دیجیتال بهتره یا معمولی باید بگوییم که تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی  این است که ایمپلنت معمولی یا سنتی، یک پیچ فلزی است که به عنوان جایگزین ریشه دندان اصلی در استخوان فک قرار می‌گیرد. سپس بر روی پیچ، یک پروتز دندانی قرار می‌گیرد. ایمپلنت معمولی معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شود و به عنوان یک پایه محکم برای پروتز دندان عمل می‌کند.

 

  • در ایمپلنت معمولی شما باید بارها به  کلینیک دندان‌پزشک بروید و ویزیت شوید. بعد از مراجعات متعدد که معمولا با وعده ایمپلنت یک روزه است، دندان‌پزشک از طریق ایجاد برش روی لثه به قرار دادن ایمپلنت در فک اقدام می‌کند. در این روش احتمال بروز خطا نیز وجود دارد.
  • در روش ایمپلنت دیجیتال تمامی مراحل از قبیل طراحی کردن، مدیریت محل قرارگیری ایمپلنت و قرار دادن آن، در یک نوبت مراجعه شما صورت می‌گیرد. احتمال خطا به دلیل دیجیتالی بودن هر مرحله نزدیک به صفر است.
  • درایمپلنت دندان به روش سنتی مرحله اجرای برش می‌تواند برای بیمار ناراحت کننده باشد. بستن برش با بخیه همراه خواهد بود و چند ماه طول می‌کشد تا لثه بهبود یابد و ایمپلنت جوش بخورد. به دلیل آسیبی که در ایمپلنت معمولی به فک وارد می‌شود، دوره التیام طولانی‌تر خواهد بود.
  • در ایمپلنت دیجیتالی برش، بخیه و خونریزی وجود ندارد. بیمار بعد از قرار گرفتن ایمپلنت و از بین رفتن اثر بی‌حس کننده درد زیادی نخواهد کشید و دوره التیام او بسیار کوتاه‌تر خواهد بود.
  • قیمت ایمپلنت به روش دیجیتال از ایمپلنت معمولی بیشتر است.

 

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت و مشاوره رایگان با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس بگیرید.

021-22215005 – 021-22214004

 

نکته مهم : زمانی که از انواع ایمپلنت دندان استفاده می کنید، باید حتما از تجربیات یک دندانپزشک حرفه ای متخصص ایمپلنت دندان و جراح اندو برای رسیدن به موفقیت بهره ببرید. با وجود این که مطالعات مختلف نشان می دهد که ایمپلنت های دندانی 98% شانس رسیدن به موفقیت را دارند اما همچنان احتمال بروز اشتباه از طرف دندانپزشک وجود دارد. در برخی از مواقع، اشتباه دندانپزشک غیر متخصص می تواند مشکلات فراوانی را برای بیمار ایجاد کند.

 

برای اطلاع از بهترین سن ایمپلنت دندان مقاله محدوده سنی ایمپلنت دندان را مطالعه نمایید.